Év autója díj az USA-ban - Három az egyben

A jenkik az Év autója választást is másként csinálják, mint sok minden mást. A tengerentúlon a hivatalos Év autója díjat három kategóriában ítélik oda. Felénk ez miért nem így működik?
Év autója díj az USA-ban - Három az egyben

Nem véletlen, hogy a PR és marketing őshazájában hirdették meg az első Év autója díjat. A "tettes" a Motor Trend amerikai autósújság volt, amely már 1949-ben megversenyeztette az újdonságokat. Az első nyertes a Cadillac V8-as modellje volt. Ez az elismerése az egyik legnagyobb presztízzsel bíró díj a tengerentúlon, 1970 óta pedig megválasztják az Év import autóját is. Az amerikai autópiac különlegességét mutatja, hogy 1979 óta a Motor Trendnél szavaznak a hagyományos személygépkocsik mellett a kisteherautókról, 1999-től pedig a szabadidő-autókról (SUV) is. A bevezető után nézzük a hivatalos oldalt.

A NACOTY néven rövidített Észak-amerikai Év Autója választásnak nincs olyan régi múltja, mint az európai társának, a szavazás tisztaságáról és a kiszivárogtatás mentességről a detroiti Deloitte & Touche iroda gondoskodik. A kanadai és amerikai újságírókból álló zsűri létszáma hatvan körül mozog.

Az Észak-amerikai Év autója szavazás tavaly változott, az új kategória az Utility lett, ez a csoport az egyterűeket és a szabadidő-autókat foglalja magába. Idén az új ligában a Honda a testes Odyssey egyterűvel van jelen, neki kell megbirkóznia az Alfa Stelvióval, amely arra a padlólemezre épül, amelyre a sportos Giulia is.

A sportos és jól vezethető suv közvetlen ellenlábasa az új Volvo XC60.

A Truck kategóriát a tengerentúlon úgy értelmezik, hogy a különféle méretű kisteherautók mellé betették az kisteherautókra épülő szabadidő-autókat. Így mindenki a közvetlen konkurensével versenyez. Nem úgy, mint a jó öreg Európában.

A kisteherautós ligában az egyetlen fuvaros jármű a Chevy Colorado kisteherautó sportos kivitele, amellyel jól lehet sivatagban és rossz utakon száguldozni.

Az F150-es kisteherautó technikájára épülő Expedition előnye, hogy a karosszériája alumíniumból készült, és elég komoly elektronikus arzenállal szerelték fel (40 fölötti a kütyük és a vezetési segédek száma).

A másik suv ruhája alatt is ugyan ez a technika található, csak más jelvényeket és pazar belsőt kapott. Ez a jármű a Lincoln hétüléses luxus suvja, a Navigator. A Ford luxus márkája, ezzel a masinával veszi fel a versenyt a Cadillac Escalde-el.

A személyautós csapatban biztos ázsiai győztest hirdetnek, mert az USA két legunalmasabb és legkedveltebb személyautója vív a koreaiak gyöngyszemével.

A Honda Accord és a Toyota Camry képviseli a két japánt, amelyeket természetesen az államokban gyártanak.

A Kia az USA-ban is nagyot robbantott a Stingerrel, amely négyajtós, hátsóhajtású kupé. Ebben a ligában eddig csak a németek játszottak, de a kis tigrist ezen a játszótéren is komolyan kell venni. Reméljük a közel 60 tagú zsűri díjazza majd a pazar külső, erős motorok és a jó vezethetőség kombinációját.

Kapcsolódó cikkek

Gumiabroncs piac helyzete 2023-ban, avagy miért olyan drágák a gumiabroncsok?

Gumiabroncs piac helyzete 2023-ban, avagy miért olyan drágák a gumiabroncsok?

Akinek idén esedékes a téli gumi vásárlás, biztosan figyeli az abroncs piac idei helyzetet, és valószínűleg már tudja, hogy az árak idén is emelkedni fognak.

Ezért számít gazdaságos megoldásnak beruházni egy négyévszakos abroncsszettbe

Ezért számít gazdaságos megoldásnak beruházni egy négyévszakos abroncsszettbe

Bár napjainkban egyre népszerűbbek, és egyre jobbak a négyévszakos gumiabroncsok, mégis viszonylag kevés hazai autóvezető választja ezeket a gumikat akkor, ha új abroncsokat kell vásárolnia.