Miben jobb a kettlebell, mint a hagyományos súlyok?

Hidd el nekünk: a kettlebell használata a gyorsabb izomnövelés záloga. Ezek az ágyúgolyóra emlékeztető súlyok jól illeszkednek a HIIT szívritmus-növelő edzés előnyeihez, így egyszerre fejlesztenek állóképességet, izmot és kitartást a látványos eredmények érdekében.
Miben jobb a kettlebell, mint a hagyományos súlyok?

A kettlebellt még ma is gyakran alábecsülik, de ez ne tévesszen meg. Ahogyan Arnold Schwarzenegger mondja: „Az izom nem látja, mit tartasz a kezedben”. Mivel kompakt és sokoldalú, a kettlebell ideális eszköz az otthoni edzéshez.

A CrossFit és a Strongman népszerűsége elősegítette, hogy a kettlebell-edzés a fősodorba kerüljön. Maga az eszköz azonban meglepően régi: a cirkuszi erőemberek már a 19. században is kettlebellhez hasonló súlyokat használtak, amelyeket eredeti célja a termények lemérése volt.

A kettlebell-edzést általában nagy ismétlésszámmal végezzük, így több izom dolgozik egyszerre. Ha egyenletes tempót tartunk, akkor az aerob és a HIIT edzéshez hasonló előnyöket kínál. Egy 2010-es tanulmány például arra jutott, hogy a 20 perces kettlebell snatch edzést végző résztvevők percenként 13,6 kalóriát égettek el.

Az olyan gyakorlatok, mint a kettlebell-lengetés, növelhetik a pulzusszámot, és több zsírt égethetnek el. Ha azonban a hátsó láncban – a test hátsó részén található izmokban – kell erőt építeni, ezek valóban megtörténik.

A kettlebell a formája és mérete következtében másképp dolgoztatja az izmainkat, mint a súlyzók. Éppen ezért a legmegfelelőbb eszközök a hátsó izomlánc fejlesztésére. Mivel ezek a tested legnagyobb izmai, edzés közben egyúttal kalóriákat is égetsz.

A legtöbb kettlebell-gyakorlathoz több síkban kell mozognod – a lendítésen, nyomáson és cipelésen át a dinamikusabb mozdulatokig, ahol a súly nehezebb lehet. Ha ugyanis nincs súlyzód, amelyre extra súlyt tudnál tenni, akkor ezt a szélesebb tartományokban történő mozgással pótolhatod.

A Journal of Strength and Conditioning Research azt is megállapította, hogy a kettlebell-edzés hozzájárul a hát alsó részének egészségéhez a terhelési és mozgási minták következtében.

Sok kettlebell gyakorlat egyoldalú, tehát egyetlen kart vagy lábat használ. Ez lehetőséget ad arra, hogy mindkét oldalt egyformán edzhessük, ahelyett, hogy az erősebb oldalra bíznánk a mozgás nagy részét. Egy-egy végtag edzése ráadásul jótékony hatással van az egyensúlyunkra is, hiszen közben kénytelenek vagyunk stabilizálni magunkat.

Kapcsolódó cikkek

Az év gólvágói

Az év legjobb gólvágó triói

Körülnéztünk, hogy mely csapatokban voltak az év legjobb támadó triói az idei évben a top ligákat figyelembe véve. Beszámítottuk a bajnokság mérkőzéseit, a Bajnokok Ligája és az Európa Liga összecsapásait is.

Melyik izmokat hozzuk működésbe biciklizés közben?

Melyik izmokat hozzuk működésbe biciklizés közben?

Sokan nem gondolnánk, hogy milyen összetett izommunkára van szükség kerékpározás közben.

Miben jobb a kettlebell, mint a hagyományos súlyok?

Miben jobb a kettlebell, mint a hagyományos súlyok?

Nem is gondolnád, mennyit tehet ez az eszköz a fejlődésedért.