Hogyan tegyél a környezetedért, ha utazásra mész?

A környezetvédelem egyre nagyobb szerepet kap, ami nem csak a hétköznapi életben igaz, hanem utazásaink során is. Éppen ezért az alábbiakban összegyűjtöttük hogyan tegyünk a környezetünkért, ha utazásra megyünk.

Használjunk tömegközlekedést, vagy alternatív megoldást!

Külföldön autót vagy motort bérelni egyrészt az ismeretlen utak, másrészt a ránk leselkedő átverések miatt is frusztráló lehet. Ráadásul még környezetszennyező is.

Amennyiben tehetjük, érdemes inkább a tömegközlekedésre szavazni. Nemcsak olcsóbb, de így a helyiek mindennapjait is jobban megismerhetjük.

Persze a leginkább környezetbarát megoldás az, ha a nyaralás alatt lassabb tempóra kapcsolunk, és a két lábunkon járjuk be a vidéket. A nagyobb távolságokat pedig mondjuk két keréken gyűrjük le. Ilyen téren az elektromos kerékpárok, vagy robogók bérlése, vagy a robbanómotoros kerékpárok rendelése lehet megoldás. Ezen e téren választhatunk:

· kerékpárok

· elektromos kerékpárok (e-bike, pedelec)

· robogók

· elektromos robogók

· elektromos triciklik

Ezek segítségével nem csak környezetbarát módon közlekedhetünk, de jobb élmény is lehet, nem beszélve a hatékony közlekedésről.

Keressünk környezetbarát szálláshelyeket!

Csak pár kattintás, és már tudjuk is, mennyire fontos az adott hotelnek a környezet. Magyarországon például a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége által kiírt Zöld szálloda pályázat eredményei alapján lehet tájékozódni a kérdésben.

Megnyugtatunk azonban mindenki, ugyanis ha valakit az tartana vissza a környezetbarát szálláshelyektől, hogy a szókapcsolat hallatán valamilyen színtiszta hippi hely jelenik meg a lelki szemei előtt, megnyugtathatjuk: már luxus kategóriában is nagy választék van a zöld hotelekből, hiszen egyre nagyobb a kereslet ezen a téren is.

Vásároljunk helyi termékeket!

A legérdekesebb szuvenírt utazás közben nagy valószínűséggel nem a leghíresebb látnivalók ajándékboltjaiban, és nem is a legfelkapottabb sétálóutca mentén található, műanyag szuveníreket kínáló turistalehúzó üzletekben fogjuk megtalálni.

Sokkal inkább a helyi kézművesek és dizájnerek kis boltjaiban, amelyekre a ma már egyáltalán nem olyan bonyolult rátalálni. Ha náluk vásárolunk, a helyi gazdaságot és kézműves hagyományokat támogatjuk. Ráadásul azzal, hogy a tömegével és nagy valószínűséggel Kínában gyártott egyen-szuveníreket a polcon hagyjuk, a környezetet is védjük hosszútávon, hiszen ha nincs rá kereslet, akkor előbb utóbb a gyártás sem éri meg.

Ne térjünk le utunkról!

Amennyiben utazásunk maga csak egy kirándulás, vagy a nyaralás alatt túráznánk az esetben is van egy dolog, amire érdemes odafigyelnie egy környezetbarát turistának. Kirándulás közben igyekezzünk a turistaútvonalakon vagy a helyiek által kijárt ösvényeken haladni, és nem mindenen keresztül gyalogolva lerövidíteni az adott útvonalat. Ezzel már önmagában védhetjük a környezetet.

Természetesen ne szemeteljünk!

Emellett persze fontos az is, hogy utazásunk során nagyobb figyelmet fordítsunk a hulladékok képződésére is. A természetben járva véletlenül se dobjunk el egy papír zsebkendőt se, nem beszélve a nehezen lebomló műanyagokról.

Összegezve

Legyen szó tehát hosszabb, vagy rövidebb utazásról, a környezetünk érdekében számos dolgot tehetünk, amik között kiemelendő a „zöld” közlekedési eszközök választása, illetve a környezettudatos szokások betartása, mint a zéró szemetelés és a tudatos vásárlás.

Kapcsolódó cikkek

Az életmódváltás kezdeti lépései - Életmódváltás 5 egyszerű tippel. Kezdő lépések – nem is olyan egyszerűek.

Életmódváltás 5 egyszerű tippel. Kezdő lépések

Az életmódváltást nem is olyan könnyű elkezdeni. Mutatunk néhány egyszerű trükköt, amellyel könnyű lesz belevágni.

Hogyan kell fürdetni egy macskát

Ha kíváncsi vagy, hogyan kell megfürdetni egy macskát, ez a cikk neked szól.

A szépségünk megőrzése - 3 rossz szokás, amely árt a szépségnek – 3 egyszerű lépéssel.

3 rossz szokás, amely árt a szépségnek

A szépség mulandó. Azonban nagyon sokat tehetünk annak érdekében, hogy sokáig szépek maradjunk. A cikkben 3 olyan dolgot mutatunk be, amelyek segítenek a szépségünk megőrzésében.