Sportos kombi, gyenge dízel az erős benzines helyett: leteszteltük az Audi S6-ot

Az impozáns, hat- vagy akár tízhengeres motor helyett ebbe a flottul működő kombiba egészen más került. Így is szupergyors, de talán már nem az az autó, amiről a legtöbben álmodnak - inkább olyan, amit vezetnek is.
Leteszteltük az Audi S6-ot

Egy óriás benzinmotor helyett így az Audi S6-os az európai piacon egy szerényebb dízellel debütál. A teljesítmény - 349 lóerő - így is igen meggyőző, ám mégis 100 lóval kevesebb, mint az elődje esetében. Technológiailag így az S6-os nem ér fel a széria korábbi történetéhez: inkább tudnánk a régi A6-os “competition” folytatásának elképzelni (ez a modell 326 lóerővel bírt).

A rajongók így ráncolhatják a szemöldöküket. Az Audinak ez ellen két érve van: a teljesítmény (700 Newtonméter) és a 6,5 literes fogyasztás - mindkettő az S6-os csúcsértéke. Az új motor hamar kifejti az erejét, kellően spontán és pattogósan rántja előre a nehéz kombit.

Ami a motor teljesítményéből hiányzik, azt a kombi a futóművel kompenzálja: az összkerékhajtás, a hátsó sportdifferenciál és a hátsótengely-vezérlés kombinációja hatékonyan száll szembe az S6-os súlyával és hosszúságával. Az autó így kiegyensúlyozottan, agilisan halad, normál körülmények közt csendesen és komfortosan is. A konkurencia emellé nem tud felzárkózni. Egyedül a vezérlés lehetne valamivel érzékenyebb, ám ezt az Audiknál már megszokhattuk.

Az Audi S6 gyors maradt és új trükköket tanult, nyilvánvalóan jobb, mint az elődjei. A teljesítménybeli gyengék azonban kiütköznek, és ezek az árban nem mutatkoznak meg. Sőt, ennyiért extrák sem igazán társulnak hozzá. Ami minket illet, leginkább szolgálati autónak tudnánk elképzelni topmenedzserek számára.

Értékelés:

Vezetési élmény 4/4

Könnyebb és agilisabb, mint azt a súly és a méret sugallja.

Teljesítmény 3/4

3 literes, V6-os turbódízelmotor

349 lóerő (257 kW)

Max sebesség 250 km/óra

0-100 km/h: 5,1 s

Fogyasztás 4/4

6,5 liter (normál), 6,3 liter (a teszt során)

Szerző: Benedek Attila

Kapcsolódó cikkek

Év autója díj az USA-ban - Három az egyben

Év autója díj az USA-ban - Három az egyben

Okosak a jenkik: már régóta több kategóriában ítélik oda az Év autója díjat

Gumiabroncs piac helyzete 2023-ban, avagy miért olyan drágák a gumiabroncsok?

Gumiabroncs piac helyzete 2023-ban, avagy miért olyan drágák a gumiabroncsok?

Akinek idén esedékes a téli gumi vásárlás, biztosan figyeli az abroncs piac idei helyzetet, és valószínűleg már tudja, hogy az árak idén is emelkedni fognak.

Ezért számít gazdaságos megoldásnak beruházni egy négyévszakos abroncsszettbe

Ezért számít gazdaságos megoldásnak beruházni egy négyévszakos abroncsszettbe

Bár napjainkban egyre népszerűbbek, és egyre jobbak a négyévszakos gumiabroncsok, mégis viszonylag kevés hazai autóvezető választja ezeket a gumikat akkor, ha új abroncsokat kell vásárolnia.